KTM S.A. - dystrybucja wyrobów stalowych

Aktualności

Świadectwa odbioru dla stali zbrojeniowej

2012-05-09

Naszą dewizą jest najwyższa jakość produktów i towarów, które dostarczamy, dlatego też chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na proceder fałszowania świadectw odbioru (potocznie zwanych atestami). Zjawisko od pewnego czasu obserwuje się wśród firm handlujących stalą zbrojeniową niewiadomego pochodzenia. Jest to niepokojące, gdyż atesty służą  jako materiał odbioru materiału na budowie.

Jak podaje Miesięcznik Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa „Inżynier budownictwa” z kwietnia tego roku, zgodnie z Prawem Budowlanym wykonawca i w jego imieniu Kierownik Budowy zobowiązani są do skontrolowania, czy materiał użyty przez nich w konstrukcji został wprowadzony do obrotu zgodnie z Ustawą o wyrobach budowlanych. Dlatego też, w celu uniknięcia problemów spowodowanych użyciem wyrobów niewiadomego pochodzenia, bądź z niekompletnymi dokumentami powinno się bardzo dokładnie sprawdzać dowód dostawy oraz świadectwo odbioru.

Poniżej przedstawiamy na co powinniście zwrócić Państwo uwagę:

–  niewyraźne kopie  dokumentów,

–  niekompletne dokumenty,

–  brak dowodu dostawy lub świadectwa odbioru,

–  dużo niższa cena wyrobów aniżeli cena rynkowa,

–  brak danych na ateście jak: nazwa wyrobu, numer wytopu, gatunek stali, odwołanie do norm, których wymagania są spełnione, skład chemiczny i wyniki badań właściwości mechanicznych,

–  brak nazwy i adresu pierwszego zamawiającego od producenta.

Na podstawie oceny wzrokowej stali zbrojeniowej można też stwierdzić, czy dostarczony meteriał jest zgodny z dołączonymi dokumentami do dostawy. Każdy gatunek stali posiada charakterystyczny wzór użebrowania opisany szczegółowo w stosownej aprobacie technicznej. Na prętach podawany jest numer danego producenta, poprzez pogrubienie odpowiednich żeber, co można stosunkowo łatwo zweryfikować i upenić się, że dokuementy są zgodne z dostawą.

Pamiętajcie Państwo o tym, że materiał wbudowany na budowie powinien być zgodny z przewidzianym w projekcie technicznym, gdyż w przypadku kontroli przeprowadzonej przez Nadzór Budowlany mogą być nakładane kary. Dodatkowo, w razie katastrofy lub awarii na budowie, Kierownik Budowy może podlegać odpowiedzialności karnej.

X Nie pokazuj tego powiadomienia Niniejsza strona używa plików Cookies i innych technologii. Korzystając dalej z serwisu, wyrażasz zgodę na politykę Prywatności i plików Cookies.